Warzywa dają moc!

 

Fit&Easy warsztaty Koktajl RedO tym, że warzywa dają moc wiemy wszyscy, prawda? Tylko dlaczego tak rzadko po nie sięgamy? Statystyki są coraz lepsze, ale powinniśmy się postarać jeszcze bardziej:) Znajomi zazwyczaj tłumaczą się na brakiem czasu, brakiem pomysłów, brakiem talentu do zrobienia czegoś  dobrego i warzywnego a najczęściej brakiem chęci.

Taką super propozycję dla „leniwych” ma po raz kolejny firma Fit&Easy, która wypuściła na rynek dwa nowe produkty – Super Koktajl Red (burak,seler naciowy, marchew) i Super Koktajl Green (jarmuż, szpinak, seler naciowy). Warzywa są umyte, drobno pocięte i doskonale miksują się z ulubionymi dodatkami.
W związku z pojawieniem się na rynku nowych produktów, dostałam zaproszenie od Fit&Easy na super warsztaty. Pisałam już wcześniej, że takie warsztaty to bardzo dobrze spędzony czas. Pani Hania Stolińska – Fiedorowicz z Instytutu Żywności i Żywienia opowiedziała nam o zmianach w piramidzie żywienia i o roli warzyw i owoców w naszej diecie. Myśl przewodnia nowej piramidy to – mniej cukru, soli i tłuszczu, więcej błonnika!
Spróbujcie na wiosnę jeść więcej zielonych warzyw! Jarmuż, brokuły, szpinak, awokado, seler naciowy, ogórek, papryka, natka pietruszki, kiełki, algi. Te warzywa pomogą Wam zachować odpowiednią równowagę kwasowo-zasadową w organizmie.  Odpowiednie ph ma duży wpływ na nasze samopoczucie i smukłą sylwetkę:)

Dużo, dużo informacji i ciekawostek! Wiecie, że marchewka nie lubi towarzystwa jabłek, gruszek i ziemniaków? W takim towarzystwie gorzknieje! Pomidory, ogórki, cebula, czosnek, awokado, banany, cytrusy, świeże zioła, kiwi, gruszki – przechowujemy w temperaturze pokojowej! Do lodówki warto schować – zielone warzywa liściaste, marchew, brokuły, bakłażana, cukinię, warzywa strączkowe, owoce jagodowe, jabłka, winogrona czy czereśnie.

Po wykładzie przyszedł czas na szaleństwo w kuchni. Specjalne menu ułożył ambasador marki Fit&Easy – Jasiek Kuroń. Każdą potrawę ugotowaliśmy i…zjedliśmy. Było pysznie! Musicie koniecznie spróbować. Zacznijcie od koktajlu libido albo koktajlu wzmacniającego. Szybka, prosta, zdrowa akcja.

W dziale kuchnia znajdziecie przepisy na Sałatę z czerwoną pomarańczą i anchois, Sałatę z serem blue,  porem i awokado, Pierożki z karpiem, żurawiną i rozmarynem, Baba ghanoush,  Pilaf podany z królikiem smażonym w jarmużowej panierce, Gulasz z ośmiornicy z tabbouleh, Curry z żabnicą.

Cieknie Wam ślinka??? Słusznie. Szczególnie polecam pierożki, gulasz i carry! Jak to mawia mój mąż – number one:)

fot. Julita

Warsztay Fit&Easy 44 Warsztay Fit&Easy 1

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *